فرش 1500 شانه کاشان

ساخت وبلاگ

                                                  

فرش های ماشینی از نظرطرح فرش ورنگ آن و اندازه فرش بسیار متنوع است ، برخی موارد که در ظاهر خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد مانند کیفیت الیاف بکار رفته، تعداد شانه و تراکم از مواردی هستند که در کیفیت فرش ، اهمیت دارند اگر خریدار ، هنگام انتخاب محصول به موارد گفته شده توجه نماید می تواند با خیالی آسوده انتخابی مناسب داشته باشد .

شانه و تراکم فرش

در مورد شانه و تراکم لازم است بدانیم ، هر چقدر تعداد شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر باشد ، محصول شفافیت ، لطافت ، زیبایی و ظرافت بیشتری دارد و به فرش دستبافت شباهت بیشتری خواهد داشت . بالا رفتن شانه و تراکم موجب می شود تعداد گره های موجود در بافت بیشتر باشد و فرش در هم تنیده تر و فشرده تر باشد ، همین امر موجب استحکام بیشتر گره ها و ماندگاری طولانی تر خواهد بود .

 اما ممکن است تراکم های بالا با الیاف بی کیفیت تولید شود که در این صورت عمر فرش کاهش یافته و نمی توان گفت به علت تراکم بالا ، فرش با کیفیت است ؛ حالت عکس این قضیه هم امکان پذیر است ممکن است در تولید فرشی با شانه و تراکم پایین نخ های مرغوبی بکار گرفته شود که در این صورت فرش می تواند سالیان سال مورد بهره وری قرار گیرد . برای مثال فرش 700 شانه بیشترین متقاضی را در بازار داخلی فرش ماشینی دارد و با انواع مختلفی از نخ های خاب تولید می گردد که تعداد متقاضی بالا حکایت از کیفیت خوب و داوم بالای این محصول دارد که عموما به  قیمت عمده فروش‌ و در قالب 8 و 10 رنگ طبیعی به بازار عرضه می‌شوند . در بین انواع فرش‌های‌ 700 شانه تراکم های بیش از 2000 با اقبال بیشتری روبرو هستند و نوع پرفروش 700 شانه با تراکم 2250 است .

جنس نخ فرش

عمر فرش ارتباط مستقیمی با کیفیت فرش ماشینی دارد ، همانطور که عنوان شد کیفیت و عمر فرش به عوامل مختلفی بستگی دارد. ابتدایی ترین و مهم‌ترین عامل ، جنس نخ تار ، نخ پود و نخ خاب است . جنس نخ تار و پود در تمام بافته های تقریبا مشابه و از جنس پلی استر و پنبه است اما نخ خاب ممکن است از جنس الیاف اکریلیک ، اکریلیک هیت ست ، پشم ، کرک ، ابرشم و غیره باشد که در این میان پشم و آکریلیک عمر و دوام بیشتری دارند.

از الیاف مصنوعی می توان به الیاف پلی‌استر یا ابریشم مصنوعی و پلی‌پروپیلن اشاره کرده که با کاربرد فراوان ، عمرکمتری نسبت به نخ های اکریلیک و پشم دارند.

رنگ زمینه فرش ماشینی

رنگ زمینه‌ی فرش ماشینی از چند جهت قابل توجه است . نخست اینکه فرش‌های روشن مثل فرش زمینه کرم را در زمان ‌های کوتاه‌ تری می‌بایست شستشو دهید که موجب آسیب پذیر شدن محصول می شود چرا که شست و شوی زیاد سبب کاهش عمر فرش نیز می گردد . بنابراین استفاده از فرش‌هایی با رنگ زمینه‌ی روشن برای محل‌هایی که رفت و آمد زیادی دارند یا در معرض آلودگی هستند مانند آشپزخانه ها یا اتاق کودکان مناسب نیست . در نهایت می توان نتیجه گرفت دوام و کیفیت فرش طی دو مرحله تعیین می شود ، مرحله اول هنگام تولید که بیشترین اثر را در این مرحله جنس و کیفیت الیاف مصرفی دارد . مرحله دوم هنگام استفاده از فرش و بکارگیری روش های صحیح مراقبت خواهد بود .

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.

فرش 1500 شانه کاشان...
ما را در سایت فرش 1500 شانه کاشان دنبال می کنید

برچسب : فرش 1200 شانه, فرش اکریلیک, فرش طرح افشان, خرید فرش , تراکم فرش, نویسنده : الهام مهرجو best-carpet بازدید : 548 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 ساعت: 20:13

خرید مستیقم از کارخانه فرش قالی کاشان

یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده فرش دستباف و ماشینی "پود" می باشد. نخ های پود تعداد زیادی را شامل می شوند ولی یکی از الیافی که در این مقاله به ویژگی های آن می پردازیم الیاف جوت است.

ویژگی های الیاف جوت

الیاف جوت از گیاهی به نام چتایی تولید می شود. که ظاهری ساقه ای شکل دارد. به همین دلیل در صنعت نساجی این الیاف را در دسته الیاف ساقه ای طبقه بندی می کنند. این گیاه در مناطق گرمسیری رشد می کند. در کشور هایی همانند هند، پاکستان، بنگلادش و ... این گیاه رشد کرده و برای تولید الیاف به کشور های دیگر صادر می شود. طول گیاهان جوت به 5 متر رسیده و قطر آن 2 سانتی متر می باشد. این گیاهان در واقع در کنار رودخانه ها و فضای پر آب رشد کرده و توسط آب از زمین خارج شده و پس مدت زمانی خشک می شود. ساقه های خشک شده جوت به شرکت های تولید الیاف انتقال یافته و شرکت های تولید کننده برای آن که ساقه های چتایی یا جوت را به الیاف تبدیل کنند به آن مقدار زیادی روغن می زنند. شاید برایتان جالب باشد که به دلیل طول بلند الیاف جوت از دستگاه های ریسندگی الیاف بلند استفاده می شود.
رنگ الیاف جوت عموما قهوه ای و زرد می باشد که کمی مایل به خاکستری است. به همین دلیل رنگ خود را حفظ کرده و به ندرت توسط دستگاه های رنگرزی رنگ آن تغییر می گردد. از لحاظ وزنی، وزن آن به الیاف شنبه و ویسکوز شباهت بالایی نسبت به دیگر الیاف دارد. همچنین رطوبت زیادی را به خود جذب می کند. نکته دیگر استحکام این الیاف می باشد که بالا بوده و در پروژه هایی هم چون تولید فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر کاربرد الیاف جوت می توان به تولید کیسه و گونی اشاره کرد. همچنین از الیاف جوت در مواردی مانند تولید پارچه مناسب پرده، رو مبلی و... استفاده می شود. نخ های جوتی که در صنعت فرش ماشینی ایران به کار برده می شود تماما وارداتی می باشد. و با توجه به کشور های تولید کننده کشور بنگلادش در رتبه اول واردات نخ جوت به ایران می باشد.

مزایای الیاف جوت در فرش ماشینی

*افزایش دوام و استحکام در فرش ماشینی که از جوت به عنوان نخ پود استفاده می شود.

* کاهش میزان پارگی در فرش های ماشینی

* سفت بودن این الیاف که در فرش های ماشینی مانع از چروک شدن فرش می شود.

* مقاومت بالا در برابر نفوذ حشرات موذی به بافت فرش، قارچ و کپک در فرش و... در مقایسه با الیاف دیگر.

* قیمت ارزان فرش

* الیافی در دسترس در بازار تولید فرش ایران

تنها عیبی که در الیاف جوت می توان به آن اشاره کرد جذب رطوبت بسیار بالاست که باید تا حد ممکن از آن جلوگیری کرد.

فرش کاشان

با توجه به موارد ذکر شده یکی از نخ های پود با کیفیت در فرش ماشینی الیاف جوت می باشد. فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یکی از معتبر ترین عرضه کنندگان انواع فرش ماشینی در انواع الیاف می باشد. با مراجعه به سایت قالی کاشان تنوع در طرح و رنگ و جنس الیاف را دیده و با توجه به سلیقه خود محصول مورد پسندتان را خریداری کنید. ارسال محصولات به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.

فرش 1500 شانه کاشان...
ما را در سایت فرش 1500 شانه کاشان دنبال می کنید

برچسب : فرش کاشان, الیاف فرش ماشینی, قالی کاشان, فرش ماشینی, فرش باکیفیت, فرش ارزان, نویسنده : الهام مهرجو best-carpet بازدید : 452 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ساعت: 21:39

قیمت فرش ماشینی توسط عوامل گوناگونی تعیین می شوند. این قیمت ها توسط کارشناسان فرش بر اساس موادی که در فرش به کار رفته است مشخص می شود. در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش ماشینی می پردازیم. با ما همراه باشید.

قیمت فرش ماشینی

قیمت های گذاشته شده بر روی فرش ماشینی در شرکت های تولید کننده تعیین می شود. که شامل موارد زیر می باشد:

شانه و تراکم در فرش ماشینی

دو ویژگی مهم در فرش های ماشینی شانه و تراکم می باشد که تاثیر بسیار زیادی در قیمت فرش می گذارد. در واقع معنای شانه و تراکم اشاره به تعداد گره ها در فرش دارد. به تعداد گره ها در یک متر عرض فرش شانه و به تعداد گره ها در یک متر طول فرش تراکم گفته می شود. هر چه شانه و تراکم در فرش افزایش یابد ظرافت فرش بیشتر می شود. که در صنعت فرش ماشینی به آن دستباف گونه می گویند. به همین دلیل فرش های 500 و 700 شانه مناسب ترین قیمت را در دسته فرش های ماشینی دارند.

الیاف در فرش ماشینی

ویژگی دوم و بسیار مهم در تعیین قیمت فرش ماشینی الیاف می باشد. تعداد زیادی الیاف مصنوعی در بازار نساجی موجود بوده که هر کدام در فرش مخصوصی به کار برده می شود. برای مثال الیاف پلی استر، پلی پروپیلن، پلی اوژن، نایلون و... . که از مرغوب ترین آنها می توان به الیاف اکریلیک اشاره کرد. این الیاف به دلیل ضد حساسیت بودن، مانع از پرزدهی، افزایش طول عمر فرش، مقاوم در برابر تابش نور خورشید و... از بهترین الیاف موجود در فرش ماشینی می باشد.

رنگ بندی فرش

پالت های رنگی در بافت فرش های ماشینی به دو دسته 8 رنگ و 10 رنگ تقسیم ی شود. که هر کدام قیمت های به خصوصی را دارند. توجه داشته باشید رنگ زمینه فرش ماشینی مانند فرش زمینه سرمه ای، فرش زمینه کرم و... هیچ تاثیری در قیمت فرش نخواهد داشت.

ابعاد فرش ماشینی

از دیگر ویژگی های تاثیر گذار در فرش های ماشینی می توان به ابعاد فرش اشاره کرد. فرش ها در سایز های گوناگونی بافته می شوند. سایز های استاندارد شامل فرش 12 متری، فرش 9 متری و فرش 6 متری می باشد و مابقی سایز ها در اندازه های قالیچه و پادری است. هر کدام از این متراژ ها قیمت های ثابتی دارند. اما اگر به دنبال فرشی با سایز درخواستی خود هستید باید ابعاد مورد نظر را به شرکت تولید کننده تحویل داده و فرش خود را پس از مدت زمان کوتاهی تحویل بگیرید. لازم به ذکر است شرکت های تولید کننده مبلغی اضافه برای هزینه طراحی نقشه از شما دریافت می کنند.

برند فرش ماشینی

از گذشته تا کنون برند های معتبری در کاشان برای تولید فرش ماشینی تاسیس شده است. خرید فرش ماشینی از یک برند معتبر به شما ضمانت یک محصول با کیفیت را می دهد. از برند های معتبر کاشان می توان به شرکت فرش محتشم، فرش بزرگمهر، فرش عقیق، فرش خاطره کویر و بسیاری از برند های دیگر اشاره کرد.

فرش کاشان

اگر به دنبال فرش های باکیفیت از برند های معتبر کاشان هستید ما به شما مجموعه قالی کاشان را پیشنهاد می دهیم. این فروشگاه به منظور تامین کننده نیاز افراد برای خرید انواع فرش های ماشینی شکل گرفته است. با مراجعه به سایت قالی کاشان یک خرید لذت بخش را تجربه کنید. محصولات قالی کاشان به قیمت کارخانه و به صورت رایگان به تمام نقاط ایران ارسال می گردد.

فرش 1500 شانه کاشان...
ما را در سایت فرش 1500 شانه کاشان دنبال می کنید

برچسب : فرش ماشینی, قیمت فرش ماشینی, فرش جدید, فرش کاشان, قالی کاشان, فرش ارزان, نویسنده : الهام مهرجو best-carpet بازدید : 692 تاريخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:24

محافظت از فرش ماشینی در قالی کاشان

نکته های بسیار مهمی در حفاظت از فرش وجود دارد. اگر فرشتان را با قیمت بالایی خریداری کرده اید و نمی خواهید بعد از مدت نسبتا کوتاهی دومرتبه آن را تعویض کنید، باید در حفظ و نگهداری آن دقت کنید. همچنین افرادی که از قالی های دستبافت در منزل خود استفاده می کنند به دلیل ارزش بالای این محصول باید حساسیت خود در نگهداری از فرش را افزایش دهند. در ادامه مقاله به بررسی نحوه محافظت از فرش پرداخته و شما را با نکات مهم آن آشنا می کنیم.

نکات محافظتی در فرش ماشینی

یکی از نکات بسیار مهم "محافظت" از تمام فرش می باشد. هرچه فرش کمتر شسته شود عمر طولانی تری را خواهد داشت. پیشنهاد می شود به درستی از فرش خود محافظت کنید و نهایت سالی 1 الی 2 بار آن را بشویید. شستشوی زیاد باعث فرسوده شدن الیاف فرش می گردد.

اما اگر برحسب اتفاق لکه ای روی فرش ایجاد شد لازم نیست فرش خود را به شرکت های قالیشویی تحویل دهید. شما می توانید با استفاده از شامپو فرش و لکه بر های مخصوص قالی، به راحتی لکه را از بین ببرید. با توجه به فشار آب زیاد در شستشوی فرش در قالیشویی ها، و نفوذ مواد شیمیایی شوینده به داخل فرش الیاف دوام و مقاومت خود را به مرور از دست داده و به اصطلاح شل می شود. همین مسئله از عمر و کیفیت فرش شما می کاهد.

چند نکته مهم:

1-در مرحله اول به هیچ عنوان فرش را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. اگر مجبور به این کار شدید از پوششی برای روی فرش مانند روفرشی یا فرشینه استفاده کنید. نور خورشید فواید بسیاری دارد اما اگر در مدت بسیار طولانی با فرش برخورد داشته باشد باعث تغییر رنگ در فرش می شود.

2-نکته دوم در مورد حفاظت از فرش، دوری آلودگی مانند گرد و غبار از روی سطح فرش می باشد. پاکیزگی سطح فرش عمر آن را افزایش می دهد. تمیز بودن یکی از مهم ترین نکات تاثیر گذار می باشد. پیشنهاد می شود در هفته 1 الی 2 بار فرش خود را جاروبرقی کشیده و از آلودگی های سطح فرش جمع آوری شوند.

3-یکی دیگر از مسائلی بسیار مهم در محافظت از فرش قرار ندادن وسایل سنگین بر روی فرش می باشد. هنگامی که وسایل سنگین را بر روی فرش قرار می دهید باعث می شود تا در خاب فرش تغییراتی ایجاد شده و کیفیت خود را از دست بدهد. پس سعی کنید وسایلی همانند مبلمان، میز تلویزیون و... را در کنار لبه های فرش قرار دهید.

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

یکی از مزیت های خرید از کارخانه و بدون واسطه، قیمت مناسب و ارزان فرش ماشینی می باشد. امروزه کاشان از بزرگترین تولید کنندگان فرش ماشینی محسوب می شود. اگر به دنبال فرش با کیفیت همراه با ضمانت از یک شرکت معتبر می گردید ما به شما فروشگاه اینترنتی قالی کاشان را پیشنهاد می  کنیم. از ویژگی های این مجموعه بزرگ می توان به ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران اشاره کرد. با مراجعه به این فروشگاه یک خرید لذیت بخش را تجربه کنید.

فرش 1500 شانه کاشان...
ما را در سایت فرش 1500 شانه کاشان دنبال می کنید

برچسب : فرش ماشینی, فرش کاشان, قالی کاشان, فرش جدید, فرش ارزان, فرش باکیفیت, نویسنده : الهام مهرجو best-carpet بازدید : 317 تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1400 ساعت: 18:27

خرید مستقیم فرش از کارخانه قالی کاشان

اکثر مردم از ویژگی های مربوط به فرش بی اطلاع هستند و با توجه به رنگ و طرح مورد پسندشان خرید می کنند. اما ویژگی های بسیاری در فرش ماشینی موجود بوده که در کیفیت آن نقش مهمی را دارد. این ویژگی های شامل شانه و تراکم، جنس الیاف، ابعاد، طرح و رنگ می باشد. در این مقاله به اصلی ترین ویژگی فرش یعنی تعریف شانه و تراکم می پردازیم. به امید اینکه این مقاله در خرید شما تاثیر بسیاری داشته باشد.

تعریف شانه و تراکم

شانه به معنای تعداد گره های های موجود در عرض فرش می باشد. همچنین به تعداد گره هایی که در طول فرش وجود دارد تراکم فرش گفته می شود. لازم به ذکر است تراکم بر اساس پود های موجود در دستگاه بافندگی محاسبه می گردد. برای مثال در دستگاه های امروزی که 3 پود وجود دارد. تعداد گره ها در 3 ضرب شده و نتیجه تراکم فرش به دست می آید. از بارزترین تراکم ها می توان به 2550، 3000، 3600، 4500 و 4800 اشاره کرد.

تراکم و کیفیت فرش

در صنعت بافندگی هرچه تراکم افزایش پیدا کند ظرافت فرش بالا می رود و به اصطلاح  فرش دستباف گونه می شود. به دلیل نازکی، فرش ماشینی نرمی و لطافت خود را از دست داده و دیگر انتخاب مناسبی برای نشستن نمی باشد. همچنین در صورت رفت و آمد بالا و در اثر ساییدگی طول عمر فرش کاهش پیدا می کند. از فرش های ماشینی با شانه و تراکم بالا می توان به فرش 1200 شانه، 1500 شانه و 1600 شانه اشاره کرد. فرش هایی با شانه و تراکم بالا در کنار زیبایی بسیار خیره کننده بهترین انتخاب برای مکان های مجلل و باشکوه می باشد. این فرش ها بیشتر جنبه تزئینی داشته و در نگهداری از آن باید دقت و حساسیت بسیاری را داشت.

تفاوت تراکم در فرش 1000 شانه و 1500 شانه

شانه و تراکم در فرش باعث تعیین کننده قیمت در فرش ماشینی می شود. هر چه شانه و تراکم افزایش یابد قیمت فرش نیز بالا می رود. همچنین به دلیل تراکم بالا در فرش 1500 شانه زیبایی آن بیشتر از فرش 1000 شانه می باشد. اما اگر به دنبال کیفیت و فرشی با ضخامت بالا هستید فرش 1000 شانه را خریداری کنید. هر دو این محصولات در دو طیف رنگی 8 رنگ و 10 رنگ تولید می شوند. زمینه آنها به صورت ساده و برجسته بوده و طرفداران زیادی در داخل و خارج از ایران دارد. یکی از عیب های فرش گل برجسته در محصولاتی با تراکم بالا ایجا فرورفتگی در زمینه فرش می باشد. این فرورفتگی ها باعث شده نازکی فرش دو چندان شده و در معرض آسیب پذیری بیشتری قرار بگیرد. زیبایی و درخشندگی در فرش های ماشینی 1500 شانه با هیچ فرشی قابل مقایسه نمی باشد. اگر برای دکوراسیون خود از این فرش استفاده کنید یک جلوه منحصر به فرد را به فضای خود می دهید.
و کلام آخر اینکه تمام نکات ذکر شده بر اساس ویژگی های تخصصی در فرش بوده و انتخاب محصول بسته به سلیقه و نظر شما دارد.

فرش ماشینی کاشان

با توجه به تمام توضیحات در این زمینه ما به شما پیشنهاد می کنیم از سایت معتبر قالی کاشان دیدن کنید. چرا که این فروشگاه تمام محصولات مربوط به فرش ماشینی را خدمت مشتریان گرامی ارائه کرده و قیمت محصولات طبق درب کارخانه محاسبه می گردد. از دیگر ویژگی های آن می توان به ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران اشاره کرد.

فرش 1500 شانه کاشان...
ما را در سایت فرش 1500 شانه کاشان دنبال می کنید

برچسب : فرش ماشینی,خرید فرش,فرش کاشان,فرش باکیفیت,خرید فرش ارزان,خرید فرش ماشینی,قیمت فرش,قالی کاشان, نویسنده : الهام مهرجو best-carpet بازدید : 341 تاريخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:35